Mat är det bästa jag vet

Jag äter ju nästan alltid ändå ganska nyttigt. Jag gillar att ge min kropp massor av härlig näring och är ganska noga med vad jag stoppar i mig. Många vill börja äta nyttigt men tycker det är jobbigt eftersom det kan påverka det sociala. För visst är det underbart att sitta tillsammans och äta en god vällagad måltid. Prata i timmar och bara njuta av alla goda smaker. Det tycker jag också och jag vill inte missa dessa underbara stunder med nära och kära, självklart inte! Men jag tycker det är lätt att laga nyttig god mat som passar alla. Jag menar om de andra vill käka pizza tar jag en sallad, inte perfekt men ett bättre alternativ. På helgen blir det ju mycket tacos, inga problem jag bara väljer bort brödet och öser på med alla goda grönsaker och lagar jag maten själv kryddar jag köttfärsen själv. Förra helgen bjöd vi in på brunch extra allt. Vi gjorde egen juice, stekte ägg och bacon, skivade upp grönsaker, köpte goda pålägg och gjorde smoothie. Bröd fanns för dem som ville ha det och alla blev mätta och glada. Jag valde helt enkelt bort brödet och juicen men åt ändå lyxigt med ost och skinkrullar, jordgubbar, smoothie, ägg och bacon. Inget jag äter varje dag men ändå inom de ramar jag satt upp för mig själv. 
 
 
På alla hjärtans dag lagade jag och Albin gluten och sockerfria våfflor. De blev supergoda! Jag lagar inte substitut så ofta men ibland vill man ju faktikst ha en semla eller en våffla eller kanske lite chokladmousse. Då väljer jag att äta det men ett bättre alternativ. 
 
 
 
 
Sen är det ju jättesvårt när man är bortbjuden. Jag tränar fortfarande på att våga berätta vad jag inte äter och oftast kan man bara välja bort det man inte vill ha. Men det kan vara svårt om det bjuds på exempelvis lasagne men har man då berättat att man inte äter gluten innan har man gett värden chansen att laga något mer anpassat för dig. Det är inte hela världen att göra undantag då och då men känner man inte att det är värt ett avsteg så ska man inte göra det. 
 
#1 - - Fredrik:

Låter sunt och ser gott ut.
Mitt senaste inlägg handlar också om mat, men med en helt annan infallsvinkel.

Svar: Lät verkligen gott! :)
Michaela