Första riktiga skoldagen

I fredags var det finsittning som avslut på nollningsperioden. Det var väl kul. Fick vänta två timmar på maten som visade sig vara en torr liten kycklingbit med några potatisar och grönsaker. Redan efter maten fick jag hoppa över en spya och när det börjades kasta ölflaskor gick jag hem och hängde med Albin istället. Vi hade bästa helgen ihop. Gick på långpromenad på lördagen och åkte en sväng för att hitta en fin badplats. På kvällen blev jag bjuden på bio och mat ute. Så himla mysigt och roligt. Igår skulle Albin åka hem redan sju på morgonen. Jag fick seperationsångest och följde med över dagen bara. Det är verkligen tur att tågen till Halmstad går så bra och är så billiga. 
 
Idag har vi haft första riktiga skoldagen. Eller vi har fått massor info och träffat resten av klassen. Men nu känns det som att det kommer dra igång. Eftersom första tentan ska vara så svår har jag bestämt mig för att ligga steget före och har idag försökt ta mig igenom första kapitlet i den tjockaste boken. Det går bra att läsa på engelska men det går långsamt. 
 
Efter att ha haft en superfin vecka förra veckan svängde vädret totalt idag. Från att ha legat i bikini på stranden flera dagar var det bara att dra på sig jeans och jacka idag. Jag hade motvind hela vägen från skolan plus att det regnade. Hej hösten. 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jennie:

Jaaaa fler inlägg Michis!! ❤️ Vill läsa mer om hur du har det 😊👏