Klarifierat smör från Arla

Jag har länge velat prova att göra ghee. Man kokar bort mjölken från smöret så man bara får fettet kvar. Ghee kan man även köpa på Ica men en burk kostar typ 70 spänn och det har jag varit lite snål för. Men igår på Ica hittade jag Arlas egna klarifierade smör. Precis samma sak som ghee men kostade 20 kr då det var extrapris. Ghee skvätter inte i stekpannan och tål höga temperaturer och maten får en fantastisk yta. Burken ska även stå framme i rumstemperatur istället för i kylen. Win win på den. 
 
 
Ser ut att bli en fin dag. Jag ska till skolan en sväng och sen till IKEA för att handla lite till min lägenhet. När jag går i affärer blir jag alltid hungrig och dösugen på fika. Idag ska jag äta en rejäl lunch innan jag åker och ta med två kokta ägg för att hålla suget i schack. Önska mig lycka till.